O KiKu słów kilka

Św. Marcin, to jedna z najważniejszych ulic Poznania. Niegdyś znana z pięknych neonów, dziś są tu głównie banki. Znak czasów. Nic to jednak, w labiryncie bram
i podwórek odnajduję to, czego szukam – mała piwnicę pełną… Och! Zniknęła. Zaraz. „KiK przeniesiony na Św. Marcin 26”. Uf, to po drugiej stronie ulicy! Biegnę więc nieustraszona między pędzącymi tramwajami i samochodami. Mam nadzieję, że nie zamkną…

Okazuje się, że spokojnie – jaskinia z komiksami KiK czynna jest do 18.00. Tradycja podwórkowa trwa niezmiennie: wejść trzeba do księgarni przez bramę, między sklepem z butami a biurem podróży.

I jest. Czarno biały szyld, niebieska ściana. KiK.

Co tutaj znajdziemy?

Potykacz przed bramą informuje: komiksy, manga, Azja, gry – czy się zgadza? Pytam właściciela – Zgadza się!

KiK to miejsce dla każdego – dla młodego fana mangi, dla miłośnika powieści graficznych, fantastyki, dla zapalonego gracza. Pasjonaci będą mieli szansę znaleźć tutaj także archiwalne zeszyty ulubionych komiksów, na przykład G.I Joe’sów.

Nie-pasjonaci także świetnie się w KiKu odnajdą – ja nie jestem komiksowym geekiem, ale wystarczyło, że wymieniłam dwa tytuły, które gdzieś, kiedyś (nie pamiętam kiedy) mi się podobały i od razu dostałam cztery inne, które spodobać mi się powinny. Ekstra! (swoją drogą – uważajcie na portfel – ja ogołociłam się z całkiem sporej sumy). Nic to! Pasja i entuzjazm są zaraźliwe, a polecone komiksy faktycznie przypadły mi do gustu.

Wszystko dzięki wiedzy właściciela i pracowników. Spytałam, jako laiczka, o czym są mangowe komiksy (au, au bez linczu proszę) i w zamian dowiedziałam się wszystkiego (no może „prawie” :)) o estetyce mangi, o jej tematyce, o tym na przykład, że duże oczy i szerokie paszcze to nie cały świat mangi, że są też świetne powieści graficzne jak Odległa dzielnica czy, powstała przy współpracy wielu komiksiarzy, Japonia.

I chociaż w KiKu nie brakuje klimatycznego kurzu, archiwalnych zdobyczy
i atmosfery zatrzymanego czasu, to w błędzie jest ten, kto pomyśli, że akcja toczy się tu tylko w książkach! KiK kipi bowiem misją szerzenia komiksowej zajawki. Tłumaczy, przygarniania pod serdeczne skrzydła zarówno pasjonatów jak i tych nic niewiedzących, zachęca do dyskusji, spotkań z autorami, ekspertami, ilustratorami, innymi pasjonatami i każdym, kto może o komiksach opowiedzieć w ciekawy sposób.

Od czasu do czasu pojawiają się tutaj także autorzy, gadają, opowiadają. Najbliższym jest spotkanie z jednym z autorów Bestiariusza Słowiańskiego, będzie także Marcin Mortka.

Warto śledzić stronę KiK’a (na portalu, który wszyscy znamy, ale pozwolę sobie wyjść z tendencji i nie wspomnę jego nazwy), a informacje o spotkaniach komiksowych znaleźć można o tu.

Niech moc będzie z Wami!

kik24.jpgKiK
Poznań, ul. Św. Marcin 26

Godziny otwarcia:
Poniedziałek – Piątek 11-18
Sobota 11-14

 

 

 

 

 

 

Tekst i foto: Patrycja Olszewska (wielkie joł!)

Skomentuj

